Tuesday, May 26, 2020

Books Download Online 1953 Free

Specify Books During 1953

Original Title: 1953
ISBN: 9023429893 (ISBN13: 9789023429890)
Edition Language: Dutch
Books Download Online 1953  Free
1953 Paperback | Pages: 476 pages
Rating: 3.66 | 281 Users | 25 Reviews

Point Of Books 1953

Title:1953
Author:Rik Launspach
Book Format:Paperback
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 476 pages
Published:January 2009 by De Bezige Bij
Categories:Historical. Historical Fiction. Fiction. Literature

Narrative Toward Books 1953

In een donkere nacht, in een door God verlaten provincie, tijdens de grootste ramp die naoorlogs Nederland trof, zijn twee zoekende zielen door het noodlot aan elkaar verbonden. Zij is het kind kwijtgeraakt dat ze een maand eerder baarde, hij verloor ooit het kind in zichzelf. Samen ondernemen ze een schijnbaar hopeloze tocht door de zoute modder van het verwoeste Zeeland.
Tegen de achtergrond van de watersnoodramp van 1953 vertelt Rik Launspach een aangrijpend verhaal over de vernietigende kracht van het water en de drijvende kracht van de liefde.
1953 is de debuutroman van Rik Launspach. Samen met Marjolein Beumer schreef hij ook het scenario voor de film De Storm van regisseur Ben Sombogaart, met in de hoofdrollen Sylvia Hoeks, Barry Atsma, Dirk Roofthooft en Monic Hendrickx.

Rating Of Books 1953
Ratings: 3.66 From 281 Users | 25 Reviews

Assess Of Books 1953
Nog nooit zo graag iedereen een een boek dood willen zien gaan.

gebaseerd op een ware gebeurtenis, in ons recent verleden.

Ik vond niet alle verhaallijnen even interessant en daardoor voelde het een beetje langdradig voor mij. Voor de rest wel interessant om over de watersnoodramp te lezen!

Werkelijk een prachtig ontroerend verhaal over de watersnoodramp in 1953. Een boek wat me niet alleen tijdens het lezen bezig hield, maar ook daarbuiten. Ik moest heel even wennen aan de schrijfstijl van Rik Launspach. Een filmische stijl van schrijven en dus ook zo met lezen. Je ziet het verhaal als een film voorbij gaan. Echt ontzettend prachtig en knap gedaan! Ik kon het boek niet in een ruk uitlezen en heb enkele keren gehad, dat ik het boek heel even weg heb moeten leggen, bijvoorbeeld bij

in 1 woord Wow!. Ik moet altijd even slikken als ik een dik boek zie. Ik moet me daar echt even toe zetten. Maar toen ik eenmaal het boek opensloeg was ik niet meer te houden. Ik wilde het boek graag uitlezen. Wat was dit mooi en meeslepend geschreven. Als de storm in 1953 uitbreekt, wil je weten welke verschrikkingen die mensen in die nacht hebben beleefd. Sommige gezinnen hebben alles in die ene nacht verloren. De spannende en verdrietige zoektocht van Julia en Rutus is bewonderingwaardig en

Toen ik een jaar of zeven was, las ik een kinderboek over de Watersnoodramp. Vanaf dat moment wilde ik er alles over weten. Wellicht is het mijn angst voor water waardoor het onderwerp me zo fascineert. Het boek is spannend geschreven en heel beeldend, alsof je een film leest. De overgangen tussen verschillende tijden, perspectieven en van verhaal naar dialoog verlopen soepel. De karakters tonen helaas weinig ontwikkeling en de voorruitwijzingen zorgen ervoor dat je al mijlenver van tevoren ziet

Van het begin tot het einde een prachtig en spannend verhaal.Sterker nog!De kritiek dat het boek negatief is over de hypocrisie van de gelovige Zeeuwen slaat nergens op.DIt boek speelt zich af in de 50 er jaren.Toen werd er nu eenmaal anders gedacht over ongehuwde moeders.Ik vond het een heel mooi en indrukwekkend boek door de intense beschrijving van de watersnoodramp. Je leeft erg mee met de hoofdpersonen; de ellende is groot en ik vind het onvoorstelbaar hoe deze slachtoffers letterlijk en

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.